søndag den 1. februar 2009

Krisen kradser

Det er ikke længere bare pladder-snak, den finanskrise. Det er over det hele. Hver dag hører jeg om nye bekendte, venner, familie, som har fået fyresedlen.

Og pludselig er alle mændene på villavejen hjemme - alle er de fritstillede, i fire nabohuse på række. Nogen brænder energi af ved at grave kælderen ud, måske fordi man har ønsket det i årevis, men aldrig haft tiden til det. I hvert fald er det tydeligt, at der i ekstremt grad håndværkes i eget hus - og i de andres huse. Det er nok lidt jysk...

På mange måder kan kradse tider motivere nye muligheder, nye veje. Det kan være kærkomment med tid til at tænke sig om.

Men men

I dag så jeg en kulørt tilbudsavis fra Netto, hvor Netto introducerer 'Oprørsudvalg'. Selvfølgelig i stedet for 'ophørsudsalg'. Hvad skal man mene om det udover at det simpelthen er for plat. Hele ideen bag deres nye slogan er så plat, at det ikke bliver mig, der falder for et chok-tilbud og går på oprørsudsalg i Netto!

Men jeg er vist også ved at få influenza, så måske er det derfor jeg er lidt sur.

Ingen kommentarer: