torsdag den 5. februar 2009

Hankatten tar over

Jeg har en gammel hankat på knap 14 år. Fin mis - halvt perser halvt landbrugskat - fra outlaw Kongerslev.

Troede jeg skulle hygge med benene oppe i sofaen og skrive et seriøst indlæg på bloggen. Men når jeg forsøger, hopper han op og møffer sig ind.
For at få opmærksomhed spinder han højlydt, kigger på mig med halvt lukkede øjne, gør sig til og gnubber sig op ad usb-nøglen med det mobile 3.

Det bliver ikke til noget seriøst indlæg. Han er frygtelig distraherende. Jeg prøver med "Fy Felix - så stopper festen!" men det hjælper ingenting.

Tror han savner de glade dage med fastnet, hvor han kunne spankulere hen over tastaturet og drysse sine sorte-mis hår ud over tasterne. Nu tar han til takke med USB-nøglens blå skær. Han har møvet sig ind under min højre arm og falder i et med den sorte USB. Kun hans spinden og det blå online skær fra 3-nøglen afslører, at han er her.

Han falder til ro. Jeg gir op!

Ingen kommentarer: